10. svi 2010.

KOLACI



Prije 15-estak godina,radeci u Beogradskom "Lipovom Ladu",dosla sam do predivnog drvenog kalupica za kosnice.Najprije je bila svadba,pa sam kroz mnostvi kolaca,ugledala i jedan ,meni do tada neviden oblik.Malo sam se raspitala sta je to i vec u slijedecoj smjeni sam imala kalupic.Jednostavno za napraviti,samo su puni oraha i meni nisu bas "lagani' za moj zeludac.
Ugledala sam kod Masatere(Snjezane)jako fin receptic,isprobala ga i usvojila.

Pravim kosnice po originalu,pa ih tako i prenosim!!

KOSNICE

Sastojci za vanjski dio
2 bjelanjka
25 dag šećera u prahu
20 dag mljevenih oraha
15 dag mljevenih keksa
3 jušne žlice ruma

Krema
15 dag šećera u prahu
2 žumanca
1 cijelo jaje
1 jušna žlica mlijeka
10 dag čokolade za kuhanje
10 dag omekšalog margarina

Ostalo

5 dag šećera u prahu
40-50 hostija ili odrezanih krugova od oblatne
Priprema
Krema:
Na pari lupati šećer, žumanjke, cijelo jaje i žlicu mlijeka. Kad se zgusne maknuti sa vatre i dodati omekšalu čokoladu. Ostaviti da se ohladi te u hladno dodati 10 dag malo omekšalog margarina.

Za vanjski dio
Šećer lupati sa bjelanjcima. U to dodati mljevene orahe, mljevene kekse i rum. Miksati dugo dok ne nastane jednolična smjesa.

Od smjese za oklop raditi kuglice, uvaljati u šećer u prahu i utisnuti u modlu (plastičnu ili drvenu). prstom rasporediti smjesu po stijenkama do vrha modle, zatim fil i na kraju poklopiti oblatnom (odrezanu u krug širine modle) ili hostijom. Sada okrenuti i lagano istresti iz modle.

Košnice ostaviti da se dan suše na zraku


*************************************************************************


BOMBICE SA SUVIM SLJIVA

Isprobala sam jako puno Lijljinih recepata,ove brze i ukusne bombice su me odusevile!!
Recept je tako jednostavan,a to mi u potpunosti odgovara :)

Potrebno vam je:
300 gr. suhih sljiva
100 gr. otopljene cokolade
100 gr. oraha
2 zlice ruma

Suhe sljive isjeckajte i poprskajte rumom pa ostavite da malo odstoje te ih izmiksajte u blenderu. Ako su tvrde, dodajte jos malo ruma.
Orahe isjeckajte, cokoladu otopite. Pomjesajte sve sastojke i oblikujte bombice.

Za glazuru
Na pari otopite 100 gr. cokolade
3 kasike ulja
Prelijevajte svaku bombicu. Mozete i poprskati sa malo mlijecne cokolade da dobijeteukrasne crte ili prugice.

Broj komentara: 6:

  1. Uh, ne znam što mi je bolje, samo ja baš ne volim raditi te opipljive stvari, sva se umlatim:)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Košnice moja mama voli, meni je to previše orha, ali izgledaju ti svjetski!
    Bombice još i bolje, jer su čokoladne! :))

    OdgovoriIzbriši
  3. kosnice nije tesko napraviti samo se treba sve pripremiti,ja to sjedeci radim ,mozda sto sam vec izvjezbala,jer zaista neznam im broja koliko sam ih napravila !!Rekla sam i ja da su mi malo teske za zeludac,ali ja i moj muzic uz kavicu prepolovimo jednu i pojedemo...budenam pravo slatko :) ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlicni su ti kolacici, za bombice mi je bas drago da ti se svidjaju jer sam i ja njima prezadovoljna :))))

    OdgovoriIzbriši
  5. Košnice izgledaju jako dekorativno iako su za moj ukus malo previše slatke. Bombice od šljiva moram probati, obožavam šljive (svježe i suhe).

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.