22. lip 2012.

Pasta-fazol


Jelo za sva godisnja doba.
Ljtni je njaljepsi jer su sve namirnice tako svjeze i daju bozansven okus jelu,no ako ste u zimskom periodu kao ja,tada se zadovoljite onim sta imate.
Meni se bas jelo nesto corbasto ali ne preteskog okusa,pa sam odlucila da napravim pasta -fazol sto  inace samo na poslu kuham i tamo se i najedem jer moji ukucani kuci pobiraju samo grah  a pastu ostave,sto se za divno cudo juce nije desilo,jeli su sve djuture nisu nista odvajali.
Pasta-fazol je meni u Slavoniji bilo nepojmljivo za jesti jer zna se kako se grah kuha sa puuuno mesa :) .

Prvi puta sam probala  ovo jelo u Puli kada smo imali na meniu/skolska nastava..tada sam zaista bila odusevljena  jer nisam osjetila tezinu  u zelucu,kao sto to bude  ako grah kuham sa dosta suhog mesa,onako kako sam naucena kod kuce.

Istra ima dosta utjecaja  Talijanske kuhinje,pa je tako nastalo i ovo jelo i kao sto sam pomenula,radim u Talijanskom  Domu za stare i oni obozavaju  pasta-fazol jer ja im i domaci kruh napravim i odusevljenje bude na nivou !!!!



       PASTA-FAZOL

1 casa(250ml) graha
Suhog ili svjezeg
ili
2 limenke od 400gr konzerviranog graha
maslinovo ulje -po potrebi
100gr pancete
1 stabljika celera
(gornji zeleni dio)
1 mrkva
2 cesnja cesnjaka
1 glavica luka
2 lovorova lista
persin
400gr paradajza
(konzerviran ,isjeckan)
oko 5 casa temeljca
150gr malih sitnoh makarona
   Ako se koristi suhi grah,treba ga preko noci namociti u vodu.
U serpu sipati malo maslinovog ulja i dodati isjeckanu pancetu,luk i cesnja..pustiti da luk zazuti a panceta pusti miris.
Dodati celer i mrkvu koju smo isjeckali na male kockice,mogu i vece ali ja volim ovako tako da se ne vidi puno povrce u jelu(djeca vide duplo!)

Dodati grah,lovor,paradajz i sipati temeljac,pokriti i kuhati na laganoj vatri,dok grah ne omeksa.
Ako volite da jelo bude gusto,tada izvadite malo graha i stapnim mixerom usitnite,pa vratite u serpu ili kao ja ..ostavite sve kako jeste ,samo dodati oko 100gr male paste(ditalini ili macaroni)i kada se pasta skuha ,meni je to dovoljno gusto i nista drugo ne dodajem,ni pest jer sam pancetu stavila na pocetku zajedno sa cesnjakom.




Jedino jos kod samog jela dodam malo maslinovog ulja ,samo za ukus..moze se narendati i malo sira ,po zelji !!



**Ako zelite ubrzati proces pripreme,tada koristite konzervirani grah,jelo ce biti isto tako ukusno a brze pripremljeno !!

Broj komentara: 13:

  1. Divno ti je ovo samo sto kod nas nije sezona za takva jela mi smo ti sad vise na siru i paprikama, paradajzu jer je vruce crkosmo od vrucine vec biva po 38-39 stepeni

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znas da mi je bas zao sto sam uvijek suprotno od vas u cijeloj prehrani..kod nas je lijepih 17-18C,suncano ali lijepo svijeze..nocu padne temperatura ,no ni priblizno zimi u ex-yu !!!
      Hladi se i uzivaj u moru !!!!

      Izbriši
  2. Jako fino jelo, super mi je kombinacija s paradajzom, to mi mama slaže u jesen. Ali unatoč tome što je kod nas vrruuuuuućeeee, ja ovo volim jesti u svako doba. Baš mi paše kako je malo kiselkasto od paradajza :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Volim grah, posebno u zimi (što i je slučaj kod tebe)!
    Sviđa mi se i kako ga ti radiš i izgleda jako fino, jedino ja baš nikada ne koristim konzervirani grah jer jednostavno više volim ovaj naš domaći! Ovaj konzervirani kod nas, bude Kina, Kanada , Brazil..i ne znam što , ni koliko stoji u tim konzervama, a i sami konzervansi i dodatci u nutra su upitni! Ali tko voli, nemam ništa protiv..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U pravu si Nado i ovdje ga ima konzerviranog odsvakuda..ja koristim suhi grah i taj suhi nije kao prije da se mora duuugo kuhati,ne brzo se skuha,tako da sam bas zadovoljna..vidjela puno ugostiteljskih objekata da koriste konzervirani grah,sto za corbasta jela ,sto za salate..no svako uradi onako kako njemu pase !!!!

      Izbriši
  4. Ja bi rekla jelo za sva vremena i ja jako volim te domaće maneštre, koje su bogate okusom a i mirisom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam luda za corbastim jelima,tako da ostatk manestre,malo usitnim stapnim mixerom i zamisljam da je neka gusta juha ;) ali ne pali kod ostalih clanova,samo ja sebe varam !!

      Izbriši
  5. Da li mi se čini ili u rceptu nema pašte? Inače, odlično, jelo mojeg djetinjstva koje jako dugo nisam spremala.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ajmeeeeee, pašta fažol!! Obožavam! Kod mene se radi bez pumodira i sa puno sušenog svinjskog jela. Odlično jelo na koje u ljetnim mjesecima nažalost zaboravimo, upravo zbog sušenog mesa koje više paše za hladnije dane.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja ovo volim u svako doba godine, ljeti još više s dodatkom svježeg povrća. Ni ja nisam nikad voljela onaj teški grah koji se kod nas pravi, sa suhim mesom i zaprškom, sve to ga čini tako teškim. A zapravo u kombinaciji s tjesteninom je jedno od najzdravijih jela iz mediteranske kuhinje.

    OdgovoriIzbriši
  8. Obozavam, alo obozavaaaaaaaaaaaaaaam pastu fazol!!! Jos onaj koma pogacice na prvoj fotki....bas vam zavidim;)

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.