26. kol 2011.

Slavonski kolaci


2011-08-26 001

Slavonija,zemlja bogata i plodna,puna lijepih obicaja koje i do danas odrzavaju mlade generacije.

Otisla sam davno iz rodnog mijesta.
Ostalo je jos malo mladeg narastaja koje eto nekako odrzava dio kulturne bastine Slavonije.,no nisu sva mijesta izmumrla.

U gradovima,kao sto je Sl. Brod,Dakovo,Sl.Pozega,Babina Greda..mozete vidjeti puno toga,a najljepse je kada su svadbe,tada se jede,pije i veseli...

Zasto ovo pisem,pa eto ,proslu sam nedjelju pekla/pravila kolace,one moje,slavonske,koji se inace peku za sve nase obicaje,poput krstena,zaruka,vjencanja...

Nisam uspjela sve pojedinacno da slikam,ali nije vazno,bice jos prilika jer ovo je samo jedna mrvica koliko njih ima :)!!

Ruzine kocke

04ab958d9debe7428244b15f16e6a217_header


Stanglice od oraha
(by Vera Svoboda)






2 bjelanjka
250gr secera u prahu
250-300gr mljevenih oraha
(ako su krupnije mljeveni orasi treba najmanje 300gr )
limunov sok

Mixerom tucite bjelanjke u cvrst snijeg,dodajte seceri limunov sok.
mijesajte dalje mixerom dok smjesa ne postane cvrstai sjajno bijela.

 Orahe i stavite na secerom u prahu posutu povrsinu i dodavajte zlicu po zlicu bjelanaca ,sve dotle dok se ne napravi smjesa kojom mozete lagano barati,da se ne lijepi puno i da je pogodna za rezanje bez raspadanja....

...valjkom je rastanjite,pa narezite na trake,noz svaki puta umocite u hladnu vodu.

Premazite ostatkom bjelanjka i narezite na stanglice.

 Stavite u vrecicu za ukrasavanje i pravite linije ili tockice.

Slozite u pleh,pokriveni masnim papirom.
Rernu ugrijte na 150C.
...stavite stanlice i pustite 30 minuta,zatim rernu iskljucite i ostavite 5-6 sati stanlice da se suse.

* Ja ne mogu nekada cekati,pa smanjim na 100C i susim 2-3 sata.
*Ponekad je tesko odrediti kolicinu oraha jer ako su orasi krupnije mljeveni tada treba vise oraha ,ali i bjelanca se razlikuju po gramazi,no otprilike su dane kolicine  provjerene jer ja potrosim oko 300gr oraha.


Orah prutici








ORASI









Sestrice


sestrice

Kore

250gr margarina(koristila sam maslac)
2 zlice secera
5 zumanaca
400gr brasna
1/2 vrecice praska za pecivo

Nadjev

5 bjelanaca
500gr secera-moze i manje jer je dosta slatko
2 zlice marmelade-marelica,kajsija..
150gr sjeckanih ora

Priprema

Pjenasto izmijesati maslac i secer,dodati zumanca,brasno i prasak za pecivo i malo narendane korice od limuna.
Umijesiti tijesto,zamotati ga u prozirnu foliju i ostaviti u frizider 30-ak minuta.

Tijesto podijeliti na 3 dijela.
Jedan dio staviti u tepsiju(20x30cm)moze i manja,nikako veca!
Preko staviti pola nadjeva,zatim izrendati drugi dio tijesta ,svuda po nadjevu,preko toga izrendanog tijesta staviti ostatak nadjeva i pokriti trecim dijelom tijesta koje razvijete u velicini kalupa/tepsije u kojem pecete.

2011-08-16 001




NADJEV


Napraviti cvrst snijeg od bjalanaca i secera te polako rucno umijesati sjeckane orahe i marmeladu.


Peci kolac u zagrijanoj rerni na 180C oko 40 minuta.

Vruc kolac posuti secerom u prahu.



                            MEDENA PITA









Tijesto:

1 jaje
50gr maslaca
(30g masti)
4 zice meda
3 zlice mlijeka
1zlicica sode bikarbone
150gr secera
450gr brasna

Nadjev:


500ml mlijeka

5 zlice griza
200gr secera
200gr maslaca
1 limun-narendana korica

    Na sasvim niskoj temperaturi kuhati:med,maslacili mast,mlijeko,,secer,da se sve otopi.
Dodati sodu bikarbonu i dobro paziti jer ce se zapjeniti ali polako uz mijesanje pjena ce nestajati...kuhati sve dok pjena ne nestane,zatim smaknuti sa sporeta i sipati brasnoi jaje,brzo mijesati kuhacom da se formira tijesto.

Dobiveno tijesto podijeliti na nekoliko dijelova,zavisi koliko ste vjesti za razvijanje kora!!??
Ja pretezno dijelim na 3- 4 dijela.

Svaki ponaosob,peci na poledini tepsije,koju velicinu volite..vece ce zahtjevati vise posla i pita ce biti tanja,a sa manjim ide lakse ,pita je manja ,ali socnija i ukusnija !!!!

Skuhati griz u mlijeku sa secerom,dok se ne dobije gusti krem.
Ostaviti da se prohladi,zatim narendati limunove korice i dodati maslac.

Ovim nadjevom filovati kore.

Ja odozgo premazaem sa malo nadjeva i pospem orasima,a moze se isto tako preliti cokoladnom glazurom ili ostaviti bez icega,kore ce popustiti i bice fina mekana


*U danasnje vrijeme imaju raznorazni okusi vanilin secera,pa ako volite ,dodajte u nadjev,ja ostajem pri klasicnoj recepturi jer ovaj kolac ne pravim cesto,ali kada ga napravim,volim taj stari oblik recepta.




Madarica

_DSC0273


tijesto;
150gr maslaca
600gr brasna
2 cijela jaja
200gr secera
sasvim malo soli
4 vrhom pune zlice kiselog vrhnja
1/2 vrecice praska za pecivo

nadjev:
200gr secera
150gr maslaca
5 stangli cokolade???
(stavim 200gr)
1 litar mlijeka
10 zlica brasna

Sjediniti brasno(oko 500gr)s maslacem i masscu,dodati sve ostale sastojke i umijestiti tijesto.Ostalo brasno se doda ako bude potrebno.
sve zavisi koliko vrhnja dodate ,jer nekada se zagrabi vise ,pa nam treba dodati brasna da se tijesto ne lijepi.

Tijesto podijeliti u 5-6 dijelova i svaki peci na poledini pleha.
Ja sam koristila pleh 20x30cm.

U serpu staviti mlijeko i secer da se kuha,ali ostaviti samo toliko da se moze razmutiti brasno u njemu.
Kada mlijeko provrije,maknuti u stranu i sipati razmuceno brasno uz brzo mijesanje da se ne svore grudvice..zatim ponovo staviti na sporet da se nadjev skuha.

Dodati na komadice iskidanu cokoladu i mijesanjem ,je otopiti,jer nadjev je vreo pa se cokolada lako topi.

U prohladeno dodati maslac,sobne temperature i dobro umutitit mixerom.

* Ja dodam maslac odmah i lakanim pokretima ga istopim u nadjevu i mijesam sve dok se nadjev ne sjedini.Nadjev ce biti onako ne previse gust,ali hladenjem ce se stisnuti,zato treba jos topli nadjev premazivati preko kora ,jer hladenjem se nece moci lijepo razmazati.

*Nadjev podijelim podjednako u zdjelice,kako bi mi slojevi barem djelomicno izgledali isti :)

Po zelji preliti cokoldanom glazurom
(200gr cokolade+4 zlice ulja)


_DSC0287


Bijela pita


Potrebno je:

600gr brasna
150gr maslaca
2oogr secera
2jaja
4 zlice ,pune ,kiselog vrhnja
(oko 2ooml)
1/2 vrecice praska za pecivo

   Napraviti tijesto od danih namirnica,podijeliti na 5-6 dijelova  i polako ih peci na obrnutoj strani pleha.
Uobicajeno su im dimenzije 25x30cm,a vi uradite kako vam je lakse.
Ja tijesto radim izmedu dva lista papira za pecenje..lakse se razviju oklagijom i meni,osobno ide brze kada ih pecem na taj nacin.

Korice peci na 170C oko 10minuta...niza temperatura,duze pecenje i korice budu lijpe svijetle boje.

Pecenu koricu samo skloniti zajedno sa papirom na tacnu ili radnu povrsinu...slagati jednu na drugu i na kraju je pritisnuti tepsijom u kojoj ste ih pekli,samo da se lijepo izravnaju.

Krema

1 litar mlijeka
10 zlica brasna
(5 obicnog brasna +5 gustna)
200gr secera
250gr maslaca
limun-po potrebi
Secer u prahu -za posipanje


   Kremu skuhati kao puding..ostaviti malo mlijeka da se razmuti brasno,a preostalo mlijeko staviti kuhati,zajedno sa secerom..kada pocme vreti,u laganom mlazu sipati brasno rastvoreno u mlijeku...kuhati i mijesati  kuhacom ili zicom za filove sve dok se ne zgusne..ja odmah u toplo dodatm malsac i izmijesam,ostavim da se ohladi,tada mixerom izradim u finu kremu..dodati rendanu koricu limuna i sok limuna po ukusu,onoliko koliko vi volite.




Cokoladna torta

Torta od cokolade

Jako lijepa i ukusna torta..ovo je dupla mjera !!




Broj komentara: 26:

  1. Toliko je područje bivše Jugoslavije bogato prelepim receptima i poslasticama, od onih sasvim skromnih ali preukusnih do onih raskošnih, dostojnih najboljih svetskih restorana, da mi je žao kad vidim koji se sve slatkiši u svetu plasiraju po blogovima.

    Može li link za Mađaricu, ili recept tek sledi?

    Ovaj kolač sestrice mislim da imam negde zabeležen Mamin kao Čupava Rada ili Kata, sa tim rendanim testom i džemom od kajsija. To sam obožavala kao mala.

    Divno što čuvaš tradiciju u dalekom svetu i što će sve ostati zabeleženo.

    OdgovoriIzbriši
  2. Majko mila, koja divota, obožavam slavonske kolače, obožavam!!!
    Sve ti izgleda savršeno, imam dojam da ih mogu dodirnuti koliko su fotografije divne.

    Pusa i veeliki pozdrav iz vruće Rijeke:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Najrađe bih uskočila u onaj kolaž i ne bih izašla van dok sve ne pojedem, a onda bih ti musava i sita rekla da ne samo da kolači odlično izgledaju nego su i jako fino.

    OdgovoriIzbriši
  4. kolaci su spremani za goste koji su dosli na svadbu ,kod jedne moje poznanice!!!
    sve do jednoga su zaista fini,neki su otisli da ih nisam niti slikala,kao Licka pita,koju sam po prvi puta pravila ja,ali eto nisam probala :)
    Jelena ,vidjecu malo po coolinarici ako ima slicnih recepata ,p acu samo linkati jer svi su to kolaci koji su vec zapisani!!!

    Ugodan vikend!

    OdgovoriIzbriši
  5. ova čokoladna torta je prelijepa, totalno zavodljiva! Štanglice s orasima obožavam!

    OdgovoriIzbriši
  6. Teta Mirjana, ja se Vama stvarno divim. Ali me interesuje dali ste Vi profesionalni kuhar ili neko kome kuhanje stvarno ide od ruke. I da, zelim recepte molim Vas :-)))

    OdgovoriIzbriši
  7. Mirjana, videla sam brojne recepte na Coolki i onaj od Violet Love u raznim varijacijama, a ova izvedba mi se baš dopada pa bi recept koji približno njoj odgovara. Prekrasna je!

    OdgovoriIzbriši
  8. Raskoš draga Mirjana, netko je rekao da se po raskoši kolača vidi koliko je narod bogat, ne misli se na novac nego na talent i duh. Prekrasno!

    OdgovoriIzbriši
  9. ajme mađarica!!!! moja omiljena!! baš razmišljam koje kolače da radim za krstitke i baš si me dobro sjetila!!!ja bi sve redom isprobala!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Ma gde se gubi moj komentar.Ajde opet;)
    Napisah: Ma kakvi kolaci ovo je poslasticarnica.Ruzo moja sa ovakvim talentom treba nesto da uradis(ovo stalno moram da ponavljam):)

    OdgovoriIzbriši
  11. Prelepo... Sve je prelepo. I kod nas na Kordunu su se za slavlja pravili slicni kolaci... Mnogi od njih su sada zaboravljeni. Posebno mi se dopadaju sestrice i Madjarica. :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala vam svima !!!
    Meni su jako dragi stari recepti,koji ne samo da me podsjecaju na djetinjstvo ,nego i na dane kada smo se radovali Proslavama Uskrsa,vbozica,svatova,Krstenja..tada su to bili znacajni dani i pripremale su se oveakve slastice,od onoga sto se imalo u kuci ,a to je brasno,mast,mlijeko,orsi.

    U danasnje vrijeme se dodaju primjese i nastaje sasvim drugi recept,probala sam i tako ,ali znajuci original,ne mogu sebi reci da mi je novo nastali kolac bolji,mozda izgledom dotjeraniji,ali ukus je u domacim proizvodima ...znali su nasi stari kako iskoristiti prirodne blagodati !!!!!

    OdgovoriIzbriši
  13. Opet sam se vratila na tvoj post sa ovim divnim kolačima,eee da mi je sad nekoliko komadića:))

    OdgovoriIzbriši
  14. Pa ovi recepti su divni. Da znas da sam se zalelila ovakvih kolaca. Ove stanglice od oraha su mi posebno zanimljive.

    OdgovoriIzbriši
  15. odlični.. i moji su iz Slavonije :D

    OdgovoriIzbriši
  16. Mirjana ovo su pravi naši kolači,prekrasno si ih napravila i vjerujem da ublažiš nostalgiju za rodnim krajem praveći ih..ovo su meni najljepši kolači i moji temelji za sve ostale...predivan post,tebi najljepši pozdrav šaljem iz tople Slavonije:)))

    OdgovoriIzbriši
  17. Slavonski kolači su poznati kao pravi, dobri kolači i sigurno obogate svaki stol. Sretni su svatovi koji su jeli ove kolače koje si ti pripremila. Odlični su i ja bih najradije svaki isprobala.

    OdgovoriIzbriši
  18. Majko mila, nos mi se zalijepio uz monitor!!! Ovo je raj za oči i nepca... Kada bi mogla birati ne bih ni znala šta od ovih krasota prvo da probam!

    OdgovoriIzbriši
  19. Joj, divni su svi kolacici, pravi praznik za okice i sve bih odreda probala!;))))

    OdgovoriIzbriši
  20. Sve ih znam i ne znaš koji je bolji. Ali, ja nikada nisam mogla odoliti Štanglicama od oraha koji su se u nas između puno ostalih redovno pravile za Božić. Ja bih ih sve potamanila gdje god bih došla! Fantastični su i bez obzira na sve moram reći: I mi konja za trku imamo, mislim na to koliko kod nas ima dobrih starih recepata!

    OdgovoriIzbriši
  21. He he,sve kukamo debele smo ,a kolaci svima zapeli za oko :D,prvo meni,jesam se omrsila o filove samo tako ;)
    U pravu si Snjezo,ima dosta starih recepata,ja ih rado isprobavam,pa ako imas ,pisi,neka ostanu zapisani ,doci ce na red za isprobavanje sigurno !!!!!

    OdgovoriIzbriši
  22. E Mirjana, pa ovo je vrh lepota!

    OdgovoriIzbriši
  23. U planu mi je da napisem post o Slavonskim receptima (strina mi je Slavonka, a u Osijeku sam studirala i tamo pokupila neke recepte)...
    Slavonke su zaista majstorice za kolace.

    OdgovoriIzbriši
  24. Mirjana uživala sam gledajući i čitajući tvoje recepte za prekrasne kolače. Sviđa mi se što opširno napišeš kako što napraviti, jer to mnogo znači za početnice, mada i za već iskusne :-)

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.