23. velj 2010.

Julka snite


Add caption


Iako sam davno otisla iz Slavonije,posebno svog rodnog mijesta,jos uvijek listajuci slike iz djetinjstva,kroz glavu mi produ moje mladalacke,djecije dogodovstine.

Bilo je to vjencanje moje najstarije sestre Ane.Obicaj je da se nakon vjencanja ide mladozenjinoj kuci i u njihovom dvoristu se igra kolo.Sva djeca koja se tu nadu, ulaze unutar kolai cekaju mladu! Tada se pojavi mlada ili mladenka,noseci korpu s jabukama, ali nisu to obicne jabuke :)
U svakoj jabuci ima novcic....znajuci za to i ja sam se nasla ,zajedno sa ostalom djecom i dobila jabuku s novcicem.To dobiju djeca mladozenjine rodbine,gdje meni nije bilo mijesto,ali....
Zatim sam za vecerom nestala ,trazili me svuda,samo ne u ostavi gdje su bili kolaci,a da su slucajno tamo pogledali...nasli bi me gdje jedem svoj omiljeni kolac"Julka snite"!!
Na ovom dogadaju cu stati,jer nebih bas da otkrijem sve moje nestasluke :)
Za ovaj fini kolac vam je potrebno:

Tijesto
300gr brasna
1 jaje
200gr masti
3 zlice secera
3zlice vrhnja
1 zlicica praska za pecivo

Tamni biskvit
5 jaja(odvojiti)
100gr cokolade za kuhanje
80gr mljevenih oraha
200gr secera

Fil
500ml mlijeka
200gr secera
5zlica brasna
1 maslac(250gr)
2 vanilin secera
+sok od pola limuna i rendana korica

Priprema

Ja najprije skuham fil i ostavim da se ohladi!
Od 500ml mlijeka oduzmite par zlica mlijeka,toliko da se moze brasno razmutiti u njemu.
Ostalo mlijeko i secer zakuhajte,kada provri,maknuti u stranu,pa sipati brasno uz stalno mijesanje,da se ne naprave grudvice.
Serpu s filom vratiti ponovo na sporeti skuhati fil do kraja.
Pustiti da se prohladi,pa dodati maslac,koji treba da bude mekan,da se lakse umuti.

Ako brasno slucajno ima grudvica,procijedite ga prije nego dodate u mlijeko !!

Za tijesto,pretezno koristim maslac,kao zamijenu za mast.
Dakle sve stavim u multipraktik i pusiram da se stvore krupnije mrvice tijesta,zatim prebacim tijesto na radni stol i rukama doradim tijesto da bude glatko.

Podijelim na pola.
Jedan dio razvijem na papiru za pecenje,u velicini POLEDINE tepsije u kojoj ce se peci kolac.

Peci na 180C oko 10-15 minuta.
Pecen odlozim na stranu,pa preokrenem tepsiju i sada drugi dio tijesta stavim unutra u tepsiju.

Preko tijesta staviti Crni biskvit.

koji napravite ovako:

Odvojiti jaja ,zumanca i secer dobro izmixati,dodati ,na pari otopljenu cokoladu i na kraju snijeg od 5 bjelanaca,koji lagano rukom umijesamo u cokoladnu smijesu.

sve zajedno peci na 180c,oko30 minuta!

ILI

Prvo ispecete samo donju koru,oko 10 minuta,ohladite,pa tek onda stavite crni biskvit.
Ja pecem sve skupa!!!

Ohladiti,pa preko toga sipati ohladeni fil,poravnati i "poklopiti"korom,koju smo pekli na poledini pleha,koju smo sacuvali na strani.

Posuti secerom u prahu i rezati snite!!
Prijatno !!

**
Ako mijenjate sastav namirnica,automatski se mijenja i struktura tijesta..ovoj puta sam ponovila pripremu tijesta sa masti i


2011-06-06 001

Stavila sam tijesto u zamrzivac,jer nisam pekla isti dan kolac.
Dva dana kasnije,izvadila sam tijesto iz zamrzivacai pocela da pravim kore za kolac.

Nisam imala nikakvih problema..prvu koru koju treba ispeci na poledini pleha,sam bez dodatka papira za pecenja,prenijela na pleh i ispekla,ali bila je pretanka i kada sam je skidala pecenu sa pleha ,pocela se lomiti.

2011-06-08 001

Kora je bila dimenzija30x40cm.

Sada sam promijenila pleh/tepsiju(30x20cm)i sve ostalo radila kako je u receptu.




U kremu sam dodala narendane korice limuna i sok od 1/2 limuna.
jos samo da kazem da je mast bila u cvrstom(krutom) stanju,kada sam pravila tijesto,bas kao i maslac kada koristim za prhka(sipkava) tijesta!!

Broj komentara: 16:

  1. imam recept i meni su jako fine, doduše nisu mi kolač djetinjstva ja sam se s njima susrela nešto kasnije

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlično izgledaju! Da, julka šnjite su bile obavezne u svatovima i kirvajima.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja bi prvo dijete potražila u ostavi sa kolačima, zar to ne bi bilo logično? Sjećanje ti je baš slatko, nadam se da nisi dobila po turu :-) i da se nisu naljutili na tebe.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kosmo,dobro da su i primjetili da me nema:D,salim se uplasili se jesu jer kod mene je rijeka Sava s preko puta kuce,a da jos kazem i da sam sama u toj isto rijeci,naucila plivati?? !!!evo me nista mi ne fali,cak imam i viska(kilograma).

    OdgovoriIzbriši
  5. Sjajan post.Odličan recept sto se kaze pravi!

    OdgovoriIzbriši
  6. Sto bi se reklo pravi kvalitetni kolači!

    OdgovoriIzbriši
  7. Mogla bih se kladiti da je crni fil od maka...kako je tako taman samo od cokse i oraha?

    OdgovoriIzbriši
  8. Julka šnite su stvarno prekrasan kolač, a kada ti to napišeš izgleda da ga je lako napraviti.
    Lijepa priča iz djetinjstva.

    OdgovoriIzbriši
  9. Napravila Julkice, odlične su. Moja baka je iz Bošnjaka i tamo su se pravile te šnite, ali ovaj recept mi je još bolji.

    OdgovoriIzbriši
  10. Hi Ruza! I love your recipes and especially yuor sweets, they are too delicious!

    OdgovoriIzbriši
  11. Bas mi je drago Dunja da ti se svidaju,meni su jako ukusne,ali problem mi je moja tezina,pa ih rijede radim !!

    Tania,thanks,you are more then welcome to try any of the recipes !!

    OdgovoriIzbriši
  12. He, he, imam i ja slicnu pricu samo sam ja tamanila kolac s makom :-)
    Predivan recept.

    OdgovoriIzbriši
  13. E, evo ja napravih ovaj fini kolacic.
    Jako mi se svidjeo.
    Evo link na slike i kratki komentar :-)
    http://mojihtristocuda.blogspot.com/2010/03/julka-snite-by-ruza123.html

    OdgovoriIzbriši
  14. Hvala na receptu i dodatnim slikama, Mirjana! Slikaću ti ja danas moju mast, da vidiš tu "čorbicu" :))) Kolač je super, u svakom slučaju!
    Veliki pozdrav,
    Maja

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.