26. ruj 2010.

Orahnjaca




Orahnjacu od dizanog tijesta,pitu s jabukama i krofne ,to su bili kolaci koje je moja mama radila svake nedjelje..ne sve odjednom,jedan od njih,a kada je sezona jabuka tada bi stalno bila pita od jabuka,no svejedno mi nije dosadaila jer su se kolaci jeli samo Nedjeljom.

Orahnjacu sam pak obozavala.
Onako topla i mirisna cinilo mi se da sam je osjecala 50m od kuce -:)!!
Cesto napravim Orahnjacu od dizanog tijesta,pogotovu kada i kumovi dolaze jer to je nesto sa cime se kuma ne zeli zezati,a voli pojesti :)

Danima sam i ja u tako nekakvoj guzvi ,obaveza puno a na suprotnim stranama od mijesta gdje zivim,no dosla mi je prijateljica sa godisnjeg odmora i pozvala nas na kavicu,a znam koliko voli prhku orahnjacu jer je cesto vidim da kupi i donese na posao pa jede uz jutarnju kavicu na poslu.

Sjetila sam se Tatjanine Orahnjace i napravila .
Stavrno je divna i sto kaze mm:"Bolestan bi je jeo"!!!:)
Evo recepta za Orahnjacu.



Prhko tijesto
400gr brasna
200gr maslaca
50gr secera
2 zumanjka
180gr kiselog vrhnja
1 prasak za pecivo
naribana korica od 1-og limuna

Kremasto umutiti margarin sa zumanjcima i secerom(moze i vanilin secer),zatim umijesati vrhnje i naribanu limunovun koricu.



Brasno sa praskom za pecivo prosijati pa dodati u smijesu zumanjaka i secera..napraviti prhko tijesto.
Ostaviti na hladnom mijestu oko 30 minuta..ja nisam jer mi se zurilo,stajalo je u zamrzivacu dok sam napravila fil.

FIL
300gr mljevenih oraha
250gr secera +vanilin secer
1ooml vrelog mlijeka
2 zlice ruma
2 bijelanjka-napraviti cvrsti snijeg

Mlijeko pustiti da zavri,pa njime preliti mijesavinu oraha,secera,dodati rum i cvrsto tuceni snijeg,pa ostaviti da se prohladi.

Tijesto podijeliti na tri dijela,moze i dva ,ali ja vise volim na tri kako je i u originalu,jer se dobiju fine male orahnjace koje su jako lijepe za oko a ukusne za nebce.
Sada svaki dio tijesta razviti,koliko mozete,ali ne pretanko,jer ce pucati prilikom pecenja(meni jeste jedna pukla )premazati filom(koji otprilike isto podijelite na 3 dijela da bude podjenako fila u svim orahnjacama ),pa zarolati i staviti u tepsiju za pecenje.
Tako sve tri i stavite peci na 200C oko 30 minuta.





Pecene posuti prah secerom ili ohladite pa prelijte cokoladnom glazurom.

Broj komentara: 12:

  1. prava domaći kolač moje bake, obožavam ga!
    Lijep pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  2. I mi obožavamo ovaj kolač, pogotovu kad ima puno fila kao ovaj tvoj.

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično izgleda ! A ja sam joj isto tako veliki ljubitelj i podjeća me na moju baku koja je kod nas bila zadužena za orahnjaču. Baš kako kažeš mirisala je 50m oko kuće :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala za komentare!!!
    Ja sam je probala zamrznuti i mogu vam reci da je isto ukusna kao i kada je pecena,samo nije topla,no nisam je drzala duze od 4 dana u zamrzivacu !!

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno izgleda ,prijašnjih godina ju je uvijek mama pekla a sad kako moj suprug i mali klinjo obožavaju rado je i ja pečem.A miris je zaista divan..

    OdgovoriIzbriši
  6. Ova je prava, više oraha nego tijesta!

    OdgovoriIzbriši
  7. obožavam orehnjaču!! ova baš sočno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  8. jako mi se sviđa..ali nisam je pravila sa prhkim testom uvek sam pravila sa kiselim testom,baš ću da probam deluje neodoljivo hvala za recept

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.