12. kol 2012.

Univerzalno dizano tijesto



Cesto se nade pod nazivom "Ludo tijesto" i gotovo svaka domacica zna za njega. Meni je jako fino,posebno ga volim zbog mekoce,jedino ga ne volim drzati dugo u frizideru kako pojedini recepti nalazu. Za mene je ovo tijesto prvensveno dobro jer moze posluziti za pravljenje slatkog i slanog zalogaja,s time da u toku pripreme morate odluciti koliko cete tijesta za sta koristiti,pa za slake delicije dodati vise secera,a slanim so. Ovo je moja mjera ,koju ja pravim,a mozete je naci i medu mojim receptima.


Univerzalno dizano tijesto

1kg brasna
1 suhi kvasac(10gr)
200ml jogurta
500ml mlijeka

  1 zlica secera
2 praska za pecivo
2 jaja


Brasno prosijati,napraviti udubljenje i dodati suhi kvasac,secer i malo soli.
mlijeko ugrijati,sipati pola u brasno a u ostatak dodati jogurt i jaja i vilicom malo razmutiti,pa tako razmuceno dodati u brasno.
mixerom zamijesiti tijesto.

Svakako da se moze i rucno,kao i svako tijesto..sve je isto samo sto umijesto mixera,rukom lagano idemo u krug po vangli ili u cemu mijesimo ,svaki puta dohvatajuci brasno i sve tako dok se ne napravi fino homogeno tijesto koje se ne lijepi za ruku ali bude mekano.

Pokriti tijesto prozirnom folijom i ostaviti da se poveca volumen.
U zimskim danima traje malo duze zbog niske temerature u samoj prostoriji,dok ljeti tijesto naraste  jako brzo..visoka temperatura pogoduje aktiviranju kvasnih gljivica i tijesto postize brze zeljeni volumen.

Ja sam tijesto koristila za  kruh sa suhim paradajzom,bosiljkom i svjezim sirom,te za paj  sa sirom i tikvicama.

Veci dio sam uzela za kruh,a manji za paj.



Kruh sa paradajzom,bosiljkom im svjezim sirom

dizano tijesto
10-ak susenoih paradajza iz ulja
1 grancica svjezeg bosiljka
200gr svjezeg sira

Veci dio dizanog tijesta razaljati u pravougaoni oblik,premazatiti sa malo maslaca,zatim posuti isjeckanim susenim paradajzom iz ulja,svjezim listicima bosiljka i dodati preko svega svjezi kravlji sir.

sve zamotati u rolat,zatim rasjeci po sredini,ali ne do kraja,tako da od spojenih strana,pocmete plasti pletenicu i na kraju je savijete kako vama najvise odgovara



Peci na 200C oko 30 minuta..mozda mora i duze ako vam je tijesto debvelo..tako da se treba orijentisati na rernu,otprilike kada se lijpo zarumeni,kruh je pecen !!


Paj od dizanog tijesta,tikvica i svjezeg sira

1 tikvica
2 cenja cesnjaka
1 grancica persuna
3 zlice maslinovog ulja
soli,bijelog bibera
250gr svjezeg sira
1 jajae
2 zlice kiselog vrhnja

Posudu u kojoj cete peci paj,malo namazati uljem.
Tijesto razviti tako da krajevi malo prelaze preko.



Persun i cesnjak usitniti i dodati maslinovo ulje,pa tom smijesom premazati polozeno dno tijesa.
Sir,jaje,malo soli i bibera,te kiselo vrhnje,izmijesati pa staviti preko tijesta.

Tikvice tanko isjeci,ako volite mozete ih malo prepeci na tavi,ja volim kada su hrskave !
takve zatim poslagati u krug ili jednu iza druge da se samo malo preklapaju jer se moraju ispeci.
Premazati ih ostatkom smjese persuna,cesnjaka i ulja.

Sada lagano preklopiti visak tijesta ka unutrasnjosti i staviti peci,na 200C oko 35-40minuta !!

Broj komentara: 10:

  1. Ovo ti je fantasticno! Prosto ne mogu da se odlucim sta mi se vise svidja hleb ili ova pitica sa tikvicama. Imam i ja neki recept za ovakvo tijesto ali sam ga ja jos dodatno premazivala margarinom da se dobije neko kao lisnato pa uvijala virsle u njega.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pravila sam ja tako ali dodavala male domace kobasice koje sam predhodno ispekla jer mi virsle ne volimo,nesto ih djeca ne vole,pa ih ne kupujem ni za nas.

      Izbriši
  2. Dizano testo je zaista zahvalno za mnoge kombinacije, a ti si nam dala ideje kako ga možemo iskoristiti. Sve izgleda fantastično...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Zoro!
      Ostao je komad od jednog i drugog obroka pa sam samo ubacila malo u rernu da se ugrije,bilo je jako fino,kao da je tada peceno.

      Izbriši
  3. Ajme ova pita je prekrasna :) I ja jako volim dizano tijesto, stvara najljepši miris kad se mijesi i peče :)))

    OdgovoriIzbriši
  4. odlično izgleda u obje kombinacije :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Čula sam za ludo tijesto, ali nikako da ga pripremim. Tvoji prijedlozi jela su stvarno odlični, ne znam koji mi se više sviđa.

    OdgovoriIzbriši
  6. Fenomenalno!!! I meni se jako dopada i jedno i drugo... Jako, jako...

    OdgovoriIzbriši
  7. potvrđeno fenomenalno tijesto za sve i svašta. sviđa mi se ovo za što si ga iskoristila :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Mirjana hvala za još ideja od tog tijesta kojeg radim godinama .Volim ga uvijek imati u rezervi za dane kada nemam kruha ili netko drag dođe iznenada.....pa na brzinu bude bilo što gotovo :-)

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.