1. kol 2010.

Egipatska torta




Pravila sam je i svi su bili zadovoljni,zato je sa zadovoljstvom pisem i na ovu stranicu !!

EGIPATSKA TORTA
(original recept)
potrebna su tri biskvita,a svaki se pravi od :
5 bjelanjaka
5 zlica secera
100gr mljevenih oraha
1 zlica brasna
Ja sam pravila dva biskvita sa ljesnjakom ,a jedan sa orasima.

FIL
15 zumanjaka
2 pudinga od vanilije
15zlica secerta
500ml mlijeka
250gr maslaca

GRILIJAZ
200gr secera,uprziti i ohladiti,zatim usitniti
200gr mljevenih badema
800ml slatkog vrnja za slag

Ja sam pravila okruglu tortu u kalupu 26cm .
Svaku koru/biskvit sam posebno pekla .
Ulupati bjelanjke sa secerom,dodati mljevene orahe ili ljesnjake,zlicu brasna ,
Lagano zicom za mucenje sve skupa spojiti i sipati u pripremljen kalup.
Kalup obloziti papirom za pecenje.
Pecene biskvite okretati naopacke na secerom posuti papir za pecenje i ohladiti.
Pred slaganje torte,sa poledine pecenih biskvita skinuti papir i slagati tortu.

Za grilijaz uprziti secer,istresti na pouljeni lim ,ohladiti,zatim usitniti,na nacin koji je vama jednostavniji,okladijom,u avanu,..
Ostaviti za jednu saku grilijaza u zdjelicu,na stranu,ostali staviti u umuceno slatko vrhnje i k tome dodati 200gr mljevenih ljesnjaka.

Mlijeko staviti u serpicu,odvojiti par zlica i umutiti u puding,a zumanjke i secer dobro izmiksati,pa spojiti sa pudingom i mlijekom.
Kad mlijeko u serpi pocme da vri,skloniti u stranu i u tankom mlazu sipoati smjesu zumanjaka i pudinga,vratiti da se skuha.
Prohladiti i dodati 250gr maslaca(sobne temperature).



Prvi biskvit staviti na tacnu na kojoj ce se sluziti torta,premazati zutim filom,zatim umucenom pavlakomi grilijazom,staviti drugi biskvit i to isto ponoviti.Odozgo i okolo tortu premazatimsa ostatkom kreme i slaga i obilato posuti grilijazom koji smo ostavili na stranu.

Broj komentara: 7:

  1. Secam se te torte, ceznjivo sam je gledala i kod Gage i posle kod Marije. I tvoja mi udara ceznju vrlo uspesno :) Nego, reci mi, molim te, taj grilijaz odozgo, kako izgleda drugog dana, da li se rastopi?

    OdgovoriIzbriši
  2. Majo,nije se rastopio iako su bile kod mene u januaru velike vrucine..mislim da je bridonelo tome sto sam stavila vise orasa i ljesnjaka u secer,tako da secer koji se uprzio i ostao je uz orase i nisam bas previse sitno samljela ...ako budes pravila stavi odmah u kremu grilijaz,na mojoj torti mozes vidjeti donji dio tu sam posipala grilijaz preko bijele kreme,pa mi se korica odvajala,drugi sloj sam pomijesala sa kremom,pa premazivala i bilo je ok.
    Presjek nije bas lijepo rezan jer to je rezao kako je tko htio jesti...no torta je stvarno ukusna !!

    OdgovoriIzbriši
  3. Cuj, nije lepo rezana! Meni ovo deluje savrseno lep presek, za ovaj tip torte. Lako je tortu sa zele kremom iseci pedantno, kod ovih klasicnijih torti se obicno sve vise umaze. Tvoj presek je savrsen. Hvala za savet za grilijaz.
    Veliki pozdrav!
    Maja

    OdgovoriIzbriši
  4. Baš ti je lepa Egipćanka! Ja sam odavno kod mene objavila taj recept na blogu, ali je još uvek nisam sama napravila (recept mi je poslala drugarica da ga objavim, da ne bude zabune). I javljali su mi se da mi kažu da je super tortica, i videla sam kad su je drugi pravili i svaki put se evo ovako kao sad kod tebe oduševim. Mislim da je krajnje vreme da i ja konačno sama napravim tortu. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Gago,Torta je divna!!Ja sam zaboravila da napisem recept,jer nisam uvijek sa vremenom ukomponovana :)
    Teta ana se vratila iz BGD pre neki dan i pitala me da joj isprintam jer navodno svi pricaju o toj tori u Bgd !!!:))

    OdgovoriIzbriši
  6. Znaš kako, sledeći rođendan u mojoj porodici koji sledi je moj...taman prilika :)

    OdgovoriIzbriši
  7. odlicno izgleda! mozda se jednom upustim u taj eksperiment ;)

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.